Decret 396/2024, del 16-10-2024, d’aprovació del Reglament de l’esquí escolar.
Índex
[Mostra/Amaga]Exposició de motius
Atès que l’esquí alpí i l’esquí nòrdic són dos dels esports més practicats a Andorra;Atès que l’esquí escolar forma part dels projectes educatius dels centres docents del país des de fa anys;
Atès el desenvolupament de les activitats que es porten a terme dins del programa de l’esquí escolar;
LesLleis.com
Vist el Reglament de l’esquí escolar, del 29 de novembre del 2023;
A l’ensems, i als efectes d’actualitzar-ne, ampliar-ne i millorar-ne el contingut;
Per tot el que s’ha exposat, a proposta del ministre de Relacions Institucionals, Educació i Universitats, el Govern, en la sessió del 16 d’octubre del 2024,
Decreta
Article únic
S’aprova el Reglament de l’esquí escolar, que entrarà en vigor l’endemà de ser publicat al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.
Reglament de l’esquí escolar
Article 1. Descripció
1. L’esquí escolar és una activitat física obligatòria per a tots els alumnes de primera ensenyança del sistema educatiu andorrà, per a tots els alumnes d’élémentaire de l’ensenyament francès i per a tots els alumnes de primària de l’ensenyament espanyol, i opcional per a tots els alumnes de segona ensenyança del sistema educatiu andorrà, per a tots els alumnes de secundària de l’ensenyament espanyol i per a tots els alumnes del collège de l’ensenyament francès escolaritzats a Andorra. Aquesta activitat s’ha de desenvolupar d’acord amb aquest Reglament.
2. Per als alumnes de segona ensenyança, les activitats proposades pel Servei d’Esquí Escolar no són obligatòries, però l’activitat s’ha de desenvolupar igualment d’acord amb aquest Reglament.
Article 2. Esquí escolar a les escoles
L’esquí escolar forma part de l’àrea d’educació física i com a tal s’integra dins dels projectes educatius i curriculars dels centres docents d’Andorra que depenen del Govern o que hagin signat un conveni que així ho reguli, amb uns objectius generals i uns criteris d’avaluació comuns.
Article 3. Objectius de l’esquí escolar
Els objectius generals de l’esquí escolar són:
1. Cooperar en la formació integral dels alumnes.
2. Ajudar els alumnes a superar-se i millorar les pròpies capacitats corporals per contribuir al desenvolupament de les aptituds físiques de base.
3. Adquirir progressivament el grau d’aprenentatge que permeti als alumnes el domini de la tècnica de l’esquí.
4. Promoure el respecte per la natura i les activitats a l’aire lliure.
5. Fomentar actituds de companyonia, convivència cívica i respecte envers les normes, el material i els espais d’ús comú.
Article 4. Objectius del centre escolar
1. Correspon a cada centre escolar desenvolupar els objectius generals, i concretar-ne els continguts i la programació, amb la col·laboració dels coordinadors del Servei d’Esquí Escolar. Així mateix, cal adequar el grau d’ajuda pedagògica en funció de les necessitats educatives de cada alumne i establir la relació amb les altres àrees educatives.
2. L’activitat d’esquí escolar l’avalua l’àrea d’educació física i, a més de la valoració del professor responsable, ha d’incloure un informe tècnic del monitor de referència i, si escau, les apreciacions periòdiques dels acompanyants.
Article 5. Persones que intervenen en l’esquí escolar
1. Alumnes: els escolars d’Andorra que participen en el projecte de l’esquí escolar a Andorra.
2. Docents: professionals de l’educació encarregats de la gestió diària amb els alumnes.
3. Acompanyants: voluntaris que efectuen tasques de suport en les jornades d’esquí escolar.
4. Coordinadors de l’esquí escolar: professionals que supervisen la gestió diària de les jornades d’esquí escolar a les estacions d’esquí.
5. Monitors d’esquí: professionals degudament titulats que són els encarregats de dur a terme les sessions pràctiques amb els alumnes.
Registreu-vos a LesLleis.com per
accedir al contingut complert d'aquesta pàgina.