Carregant...
 

Decret 33/2025, del 5-2-2025, de modificació del Decret 501/2024, del 23-12-2024, d’aprovació del Reglament de permisos i de les autoritzacions administratives complementàries per conduir i del Registre de permisos de conduir.


Exposició de motius

Amb l’objectiu d’adaptar la norma andorrana en matèria de permisos de conduir als estàndards europeus i homologar-la amb aquests estàndards, al mateix temps que s’agilitzava i es modernitzava el procediment per obtenir aquest tipus d’autoritzacions, el Govern va aprovar, en la sessió del 23 de desembre del 2024, la modificació del Reglament de permisos i de les autoritzacions administratives complementàries per conduir i del Registre de permisos de conduir.
LesLleis.com

La dita modificació tenia per objectiu, també, donar resposta als sectors empresarials que reclamen que persones joves puguin aspirar a sortides laborals relacionades amb el transport professional.

Així mateix, i durant la vigència de la nova norma, que redueix de dotze a sis mesos el termini durant el qual es manté la validesa dels permisos de conduir de l’estat d’origen per a les persones residents, s’ha considerat escaient clarificar que a les persones que residien a Andorra amb anterioritat a la data d’entrada en vigor del Reglament els resulta aplicable el termini establert en el reglament anterior, que preveia dotze mesos, en ser aquella disposició més favorable.

Alhora, també s’ha incidit en el fet que la dita validesa abasta les diverses categories del permís en qüestió. D’aquesta manera, i tot i bescanviar-se el permís de conduir de l’estat d’origen amb el permís de conduir andorrà en la primera de les categories per a les quals el subjecte se sotmet a examen, la resta de categories del permís de conduir de l’estat d’origen romanen vàlides durant i exclusivament el període transitori referit en el paràgraf anterior. Aquesta validesa queda acreditada a través d’un certificat emès pel Registre de permisos de conduir del Govern d’Andorra.

Les dites modificacions se substancien a través de la modificació de la disposició transitòria quarta del Decret 501/2024, del 23-12-2024.

Per tot el que s’ha exposat, a proposta la Ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, el Govern, en la sessió del 5 de febrer del 2025, aprova aquest Decret de modificació del Decret 501/2024, del 23-12-2024, d’aprovació del Reglament de permisos i de les autoritzacions administratives complementàries per conduir i del Registre de permisos de conduir, amb el contingut següent:




Registreu-vos a LesLleis.com per
accedir al contingut complert d'aquesta pàgina.