Llei reguladora de l’exercici dels professionals liberals de l’arquitectura
Índex
[Mostra/Amaga]Atès que el Consell General en la seva sessió del dia 30 de juny de 1999 ha aprovat la següent:
LesLleis.com
Llei reguladora de l’exercici dels professionals liberals de l’arquitectura
Exposició de motius
Els professionals universitaris de grau mitjà i superior que fins ara han exercit les seves arts en els camps de l’edificació, els equipaments col·lectius, l’ordenació del territori i l’urbanisme, han contribuït a l’important creixement immobiliari del Principat. Però les exigències de major formació i competència tècnica, que han canviat durant els darrers anys, fan necessari el degut aclariment competencial en la matèria.La seguretat i la qualitat de les edificacions, cada dia més complexes, la seguretat jurídica, el respecte a les titulacions universitàries de grau superior i la lluita contra l’intrusisme professional, són valors de primer ordre, pels quals les administracions públiques i els col·legis professionals han de vetllar de manera especial.
No es pot oblidar el passat ni, pel que fa al cas, menystenir els drets d’aquells professionals de les arts de la construcció que han aportat, al llarg dels anys, la seva col·laboració al creixement immobiliari del país.
Tampoc no es pot negligir l’especial atenció que han de merèixer els esforços dels nous titulats universitaris de grau superior que dia a dia s’incorporen, no sense dificultats, al món del treball i que han de poder trobar el suport i la protecció de la societat i de les administracions públiques sota la forma de llei.
Conciliar els drets d’uns i altres, protegir els interessos mutus i reforçar la personalitat i la funció dels col·legis professionals, és l’objecte primordial de la present Llei.
D’acord amb aquestes consideracions, la Llei reguladora de l’exercici dels professionals liberals de l’arquitectura, s’articula com segueix:
Títol únic
Article 1
Objecte
Aquesta Llei regula l’activitat dels professionals liberals de l’arquitectura, els títols universitaris dels quals els habiliten per exercir la seva professió en els camps de l’edificació en general, els equipaments col·lectius i l’urbanisme.Article 2
Reconeixement i convalidació de títols
1. Mentre els títols universitaris que habiliten per exercir l’arquitectura en els camps de l’edificació, els equipaments col·lectius i l’urbanisme, no siguin expedits per l’autoritat andorrana, es reconeixen únicament aquells lliurats pel Regne d’Espanya i per la República Francesa.2. Els títols que no siguin lliurats per aquests països veïns, han de ser prèviament convalidats per l’autoritat andorrana. Altrament, en defecte de procediment legal andorrà de convalidació, s’admet la convalidació d’un títol que sigui atorgada pel Regne d’Espanya o per la República Francesa.
3. Sense perjudici de les solucions provisionals regulades a les disposicions transitòries d’aquesta Llei, l’abast de les competències professionals que atorguen els títols universitaris, és el mateix que figura establert per la legislació vigent del país que els hagi expedit.
Article 3
Camps d’actuació
A l’efecte de la present Llei:1. S’entén per “camp de l’edificació”, o qualsevol altra denominació sinònima, l’activitat professional de concebre i redactar projectes tècnics destinats a bastir edificis de tota mena, qualitat i servei i totes les activitats complementàries i derivades de la seva rehabilitació, restauració, conservació i manteniment.
2. S’entén per “camp de l’urbanisme”, o qualsevol altra denominació sinònima, l’activitat professional de concebre i redactar projectes tècnics destinats a la planificació i l’ordenament del territori i el desenvolupament per a la seva execució.
3. S’entén per “camp dels equipaments col·lectius”, o qualsevol altra denominació sinònima, l’activitat professional de concebre i redactar projectes tècnics destinats a la construcció d’infraestructures i equipaments per a la col·lectivitat i totes les activitats complementàries o derivades de la seva rehabilitació, restauració, conservació i manteniment.
Article 4
Titulació de grau superior i mitjà
A l’efecte de la present Llei:1. S’entén per tècnic de grau superior aquell professional que, amb la denominació d’arquitecte, hagi obtingut, directament o per convalidació, una titulació universitària, espanyola o francesa, que el faculti per a tal denominació i activitat professional.
2. S’entén per tècnic de grau mitjà aquell professional que, amb la denominació d’arquitecte tècnic, aparellador o una altra de sinònima, hagi obtingut, directament o per convalidació, una titulació universitària, espanyola o francesa que el faculti per a tal denominació i activitat professional.
Article 5
Competència dels TGS
És competència dels tècnics de grau superior l’activitat professional de concepció i redacció de projectes tècnics de tot ordre, dimensió, qualitat i destí i la direcció d’obra, en els camps de l’edificació en general, els equipaments col·lectius i l’urbanisme, de conformitat amb les facultats que els són reconegudes per la legislació vigent del país que ha lliurat o convalidat el seu títol professional.Registreu-vos a LesLleis.com per
accedir al contingut complert d'aquesta pàgina.