Carregant...
 

Edicte


Per tal de donar compliment a allò que disposa l’article vintè, apartat b), de la Llei d’Organització de l’Administració General, s’ordena la publicació del Reglament d’aplicació del Decret d’autorització administrativa sanitària de centres, serveis i establiments sanitaris i sociosanitaris, aprovat pel Govern en la sessió del dia 18 de desembre de 1996.
LesLleis.com


Cosa que es fa pública per a coneixement general.

Andorra la Vella, 18 de desembre de 1996

Marc Forné Molné
Cap de Govern

Reglament d’aplicació del Decret d’autorització administrativa sanitària de centres, serveis i establiments, sanitaris i sociosanitaris

Vistos els articles 5è a); 6è a); 8è apartats 1 i 2 i la disposició transitòria del Decret d’autorització administrativa sanitària de centres, serveis i establiments sanitaris i sociosanitaris de data 18 de desembre de 1996.

El Govern, a proposta del ministre de Sanitat, aprova aquest Reglament.
Article primer
Objecte
El present Reglament té per objecte desenvolupar el Decret d’autorització administrativa sanitària de centres, serveis i establiments sanitaris i sociosanitaris pel que fa a les condicions i els requisits tècnics i administratius, així com el procediment d’autorització i el règim de publicitat d’aquests centres, serveis i establiments.
Article segon
Procediment d’obtenció de l’autorització administrativa sanitària
1. Totes les sol·licituds per a l’obertura, la modificació, el tancament o el trasllat de centres, serveis i establiments sanitaris i sociosanitaris, s’han de fer mitjançant un imprès oficial adreçat al Govern.

2. Per a l’obtenció de l’autorització administrativa sanitària prèvia a què es refereix l’article setè del Decret d’autorització administrativa sanitària de centres, serveis i establiments sanitaris i sociosanitaris, s’exigeix el compliment dels requisits administratius i tècnics propis de cada centre, servei o establiment sanitari o sociosanitari.

3. A la sol·licitud per a l’obtenció de l’autorització administrativa sanitària cal adjuntar la documentació que s’especifica a l’article tercer del present Reglament.

4. Abans d’iniciar els tràmits administratius per obtenir l’autorització, la persona sol·licitant pot efectuar una consulta de caràcter informatiu al Ministeri de Sanitat per conèixer els requisits que ha de complir el centre, el servei o l’establiment sanitari o sociosanitari, així com la documentació específica que ha d’aportar. La resolució d’aquesta consulta no dóna lloc a recurs, atès el seu caràcter merament informatiu.

5. En cas que el Ministeri de Sanitat consideri que la documentació aportada no és suficient o que no es compleixen els requisits exigits legalment, es requerirà la persona sol·licitant perquè, en un termini d’un mes, procedeixi a esmenar les insuficiències observades.
Article tercer
Documentació
1. La documentació a què es refereix l’article segon apartat 3 en els supòsits d’obertura, de trasllat, de modificació o d’ampliació dels centres, serveis i establiments sanitaris i sociosanitaris compren la següent:

a) Memòria descriptiva amb la informació següent:
Descripció del tipus de centre, servei o establiment i la seva finalitat
Descripció de les activitats que es realitzaran
Personal adscrit: titulació, dedicació horària i activitats que desenvoluparà
Horari previst d’obertura i funcionament
Relació dels diferents espais
Relació de l’utillatge

b) Documentació gràfica
Situació
Plantes de distribució amb les dependències corresponents
Condicions d’accessibilitat a la via pública
Instal·lacions d’aigua, electricitat, ventilacions, climatització, contraincendis, gasos medicinals...

c) Documentació tècnica que justifiqui el compliment de la normativa vigent en matèria d’accessibilitat.
d) Certificats del Departament d’Indústria i Transports relatius al compliment de la Reglamentació de seguretat contra incendis i instal·lació elèctrica de baixa tensió.


2. A la sol·licitud de tancament cal aportar un calendari de la proposta per dur a terme el procés.
Article quart
Resolució de l’autorització administrativa sanitària
1. Complerts els tràmits administratius i examinada la documentació continguda en l’expedient, es resol, concedint o denegant, l’autorització seguint el procediment següent:

1r. El Ministeri de Sanitat atorga l’autorització administrativa sanitària prèvia.
2n. El Ministeri de Sanitat, a petició de la persona sol·licitant, realitza la inspecció a què es refereix l’article 5b) del Decret d’autorització administrativa sanitària de centres, serveis o establiments sanitaris i sociosanitaris, per comprovar si es compleixen les condicions i els requisits establerts per a la concessió de l’autorització administrativa sanitària.
3r. Amb l’autorització comunal, juntament amb l’autorització administrativa sanitària prèvia i l’acta d’inspecció, el Ministeri de Sanitat procedeix a concedir o denegar l’autorització sanitària definitiva d’obertura, d’ampliació, de tancament, de modificació o de trasllat


2. Les autoritzacions es poden sol·licitar amb caràcter temporal.

3. Les resolucions denegatòries han de ser sempre motivades.
Article cinquè
Registre
1. El Ministeri de Sanitat elabora, manté i actualitza un registre de centres, serveis i establiments sanitaris i sociosanitaris on es reflecteixen les autoritzacions atorgades i les dades d’interès sanitari que es considerin necessàries.

Els centres, els serveis i els establiments han de facilitar tota la informació que se’ls sol·liciti.

2. Tots els centres, els serveis i els establiments sanitaris i sociosanitaris autoritzats a Andorra han d’estar inscrits al Registre.

3. Al Registre s’hi practiquen els assentaments d’inscripció de les autoritzacions administratives sanitàries prèvies i de les autoritzacions sanitàries definitives atorgades.

4. Els assentaments d’inscripció, de la modificació, del trasllat o del tancament provisional, així com la cancel·lació de les inscripcions en el supòsit de tancament dels centres, els serveis i els establiments, es practiquen d’ofici un cop sigui atorgada l’autorització administrativa sanitària corresponent.

5. Els assentaments de cancel·lació de les inscripcions també es practiquen d’ofici en els supòsits següents:

a) En el cas que es revoqui l’autorització d’obertura o funcionament.
b) Quan es tracti d’inscripcions sotmeses a autorització administrativa sanitària temporal, en el cas que, transcorregut el termini de vigència de l’autorització, no hagi estat sol·licitada la seva renovació.
c) Com a conseqüència del tancament del centre, del servei o de l’establiment sanitari o sociosanitari dut a terme sense comptar amb l’autorització administrativa sanitària preceptiva. En aquest cas no es practica l’assentament de cancel·lació per tal que pugui ser incoat l’expedient sancionador pertinent.




Registreu-vos a LesLleis.com per
accedir al contingut complert d'aquesta pàgina.